مدل بازاریابی اینترنتی برای ایجاد فروش در کسب و کارهای اینترنتی

بازاریابی اینترنتی

مدل بازاریابی اینترنتی برای ایجاد فروش در کسب و کارهای اینترنتی

در مدلهای بازاریابی اینترنتی اولین قدم ایجاد ترافیک و جذب بازدید کننده برای سایتتان است که این جذب ترافیک می تواند از روشها و ابزارهای مختلفی انجام شود.

 

اما بعد از جذب بازدید کننده به سایتمان غالبا با مشکلات و مسائل زیر روبرو هستیم:

 

1-عدم خرید در بازدیدهای اول مراجعه کنندگان
طبق آمارهای وبسایت آکورا در آمریکا دلیل شکست بسیاری از کسب و کارها این است که در بازدیدهای اول تقریبا هیچ خریدی از ما انجام نمی شود.
2-حدود 95 درصد بازدیدکنندگان بعد از خروج از سایت دیگر هیچگاه به سایت ما باز نمی گردند.
3-اغلب بازدیدکنندگان در لحظه ورود به سایتمان به خدمات و محصولات ما احتیاجی ندارند و صرفا جهت بدست آوردن اطلاعات مختلفی در حوزه خدمات و محصولات ما وارد سایت ما شده باشند که این اطلاعات می تواند بدست آوردن قیمتها، مقایسه کارایی و کارکرد محصولات و…. باشد.

سایت ما تا این مرحله از مراحل بازاریابی اینترنتی مانند یک فروشگاه لوکس با تعدادی محصول و کالای عالی وسط کویری است که مسیر و نقشه مناسبی برای دسترسی به آن نیز وجود ندارد، برای ایجاد فروش برای سایتمان باید به جذب بازدید کننده و مراجعه کننده به سایتمان بپردازیم. بنابراین به عنوان مثال افرادی را با کرایه کردن اتوبوسی به آنجا می آوریم و فروشگاه خود را به آنها نشان می دهیم. در ادامه و در کمال ناباوری می بینیم که 95 درصد آن افراد با دیدن ویترین فروشگاه ما، ما را ترک کرده و از آنجا خوششان نیامده و پشیمان شده و به شهر و خانه خود بر می‌گردند و در نتیجه برای ما فقط هزینه ها و کلی اتلاف زمان و وقت باقی می ماند.

تصور کنید نقش آن اتوبوس برای جذب بازدیدکننده همان تبلیغات مختلف‌مان از جمله سرچ گوگل، گوگل ادوردز، تبلیغات بنری و یا تبلیغات در رسانه ها و شبکه های اجتماعی مختلف باشد که هزینه های بسیار زیادی را برای ما می تواند رغم بزند.
طبق مدل بازاریابی اینترنتی راه حل این سه مشکل گرفتن اطلاعات تماس و از همه مهمتر ایمیل مراجعه کنندگان و بازدید کنندگان سایتمان است، تا در صورت عدم مراجعه آنها در مراحل بعد ما بتوانیم به مخاطبانمان با ارسال ایمیلهایی مراجعه کنیم.
برای گرفتن آدرس ایمیل مخاطبینمان ما از صفحه ای به نام صفحه فرود یا لندینگ پیج استفاده می کنیم.
طبق مدل بازاریابی اینترنتی صفحه فرود در سایتتها مانند این است که اگر سایت را شبیه یک کشور در نظر بگیریم، صفحه فرود مانند فرودگاه آن کشور است که افرادی با هواپیما وارد آن فرودگاه شده‌اند و بعد از ارائه اطلاعات و انجام کنترلهایی، آنها را به بخشهایی دیگری هدایت می کنیم.

بزرگترین اشتباه بسیار از سایتها این است که افراد را از صفحه تبلیغات به صفحه اصلی سایت یا homepage سایت هدایت می کنند و کاربران بعد از قرارگیری در صفحه اصلی سایت با صفحه شلوغ و پر از منو و دسته بندیها و طبقه بندیهای مختلف مواجه می شوند و در نتیجه بعد از مواجه شدن با این فضا بسرعت آن صفحه را بسته و سایتمان را ترک می کنند.
راه حل علمی و درست برای حل این مشکل هدایت آنها به صفحه ای به نام صفحه فرود و دریافت یکسری از اطلاعات از آنها است.

 

اجزای صفحه فرود در مدل بازاریابی اینترنتی

 

• عنوان مناسب
• متن تبلیغات حرفه ای
• پاداش جذاب ِیا آهنربای ایمیل
• دعوت به اقدام یا CTA

از انواع پادشاهای جذای یا آهنربای ایمیل برای جذب آدرس ایمیل کاربران و یا مخاطبینمان می توان به یک فایل PDF چند صفحه ای و یا فایل صوتی آموزشی چند دقیقه ای و یا هدایای غیر الکترونیکی اشاره کرد.
در واقع در بازاریابی اینترنتی سایت شما نقش یک آهن ربا را دارد که کارش گرفتن اطلاعات تماس مخاطبینتان است.
و امروزه ارزش سایتها به تعداد عضوها و اعضای لیست ایمیل آنهاست و نه به گرافیک، جذابیت، شیک بودن و میزان حجم ترافیک روزانه آنها.
در مقالات بعدی با ادامه مراحل این مدل بازاریابی اینترنتی بطور کامل خواهیم پرداخت.

بدون نظر

ارسال نظر