چگونه اعتماد کاربران به کسب و کارمان را در فضای آنلاین جلب کنیم؟

اعتماد در فضای آنلاین

چگونه اعتماد کاربران به کسب و کارمان را در فضای آنلاین جلب کنیم؟

مهمترین عامل موفقیت کسب و کارها در فضای آنلاین ایجاد اعتماد نزد کاربران و مخاطبان خود می باشد. چرا که در نتیجه ی ایجاد اعتماد است که کاربران به سایت و کسب و کار ما رجوع کرده و شروع به استفاده از خدمات و کالاهای ما می کنند.
بسیاری از کسب و کارها را در فضای مجازی و آنلاین می بینیم که علی رغم تمام تلاش ها برای ایجاد زیرساختی موفق در جهت ارائه خدمت و کالا به مخاطبانشان؛ در فروش محصولات خود ناکام بوده و توفیقی در این حوزه کسب نمی کنند. یعنی با صرف زمان و هزینه های زیادی ایده ای را جهت راه اندازی کسب وکار خود پیدا می کنند و در مرحله بعد آن ایده را تجاری سازی و عملیاتی می کنند و در گام بعدی شروع به تبلیغات و بازاریابی محصولات و خدمات کسب وکار خود می کنند اما در نهایت می بینند که فروش آن چنانی ایجاد نمی شود و افراد زیادی روزانه وارد پیج و سایت آنها شده اما اقدام به خرید و سفارش از آنها نمی کند، علی رغم داشتن کالاها و محصولات خوب و با کیفیت!

از مهمترین دلایل عدم موفقیت آنها عدم توانایی در ایجاد اعتماد در نزد مخاطبینشان می باشد.

البته در مقاله بهترین و موثرترین مدل بازاریابی برای کسب وکارهای کوچیک، نوپا و خانگی تا حدی به بیان نکاتی راجعبه راه حل های موفقیت این افراد در کسب و کارشان پرداختیم که می توانید شما هم برای آگاهی بیشتر در این حوزه این مقاله را مطالعه نمایید. اما حلقه گمشده و مهم اینگونه کسب و کارها چگونگی ایجاد اعتماد نزد مخاطبین خود می باشد که در ادامه به معرفی راه هایی برای ایجاد این اعتماد می پردازیم.

 

3 راه ایجاد اعتماد در فضای آنلاین

برای ایجاد اعتماد در فضای آنلاین 3 راه پیش رو دارید که باید بطور همزمان آنها انجام دهید:

 

1-معرفی شفاف و دقیق خود

اولین مورد مشخص شدن و یا شفاف شدن هویت و یا شخصیت پشت آن کسب و کار است که که اصلا آن شخص و صاحب کسب و کار کیست و چه رزومه، سوابق و توانمندیهایی در آن حوزه کاری اش دارد و همچنین چه سوابق اجرایی و چه شکستها و یا پیروزیهایی در حوزه کاری خود داشته است و چگونه به یک شخص توانمند در آن حوزه تبدیل شده است.
در واقع پاسخ به این سوال که آن شخص و صاحب کسب و کار چگونه خود را فرد متخصصی در آن حوزه می داند و بر اساس چه مهارتها و توانمندیهایی خود را متخصص آن حوزه معرفی می کند.
بنابراین اولین کار اینست که صاحب آن کسب و کار بطور خیلی شفاف به معرفی و یا پرزنت خود اقدام نماید و حتی توصیه می شود که برای شروع کار از عکس و تصویر خود در قسمت لوگوی سایت و یا قسمت پروفایل شبکه های اجتماعی خود استفاده کند!

 

2-تولید محتوای منظم و مستمر

دومین مورد استمرار در تولید محتوای مفید، کاربردی و بدربخور برای مخاطبین بازار هدفش است بگونه ای که مخاطبینش بتدریج به توانایی و تخصص آن شخص در آن حوزه کاری ایمان آورده و اعتمادشان به او جلب شود و به تدریج برای دریافت کالا و خدمات در جهت رفع نیازهای خود به آن شخص مراجعه کنند.
در واقع هم باید تولید محتوای خوب و کاربردی صورت بگیرد و هم آن محتواها بصوت منظم و مرتب و مستمر در اختیار مخاطبان قرار بگیرد. حالا اینکه این محتواها براساس چه فرمت و مدلهایی و با چه رسانه و ابزارهایی در اختیار کاربران قرار بگیرد را در مقالات بعدی مفصلا خواهیم پرداخت.
در این مرحله استمرار و نظم در تولید آن محتوا گامی مهم در جلب اعتماد مشتریان بازار هدفتان می باشد.

 

3-مشخصات محل و آدرس کسب وکار

سومین عامل در جهت جلب اعتماد برای صاحبین کسب و کارهای کوچک و نوپا و یا اصطلاحا خانگی داشتن یک وبسایت و یک تلفن ثابت و یک دفتر فیزیکی است. این عامل شاید به اندازه دو عامل فوق مهم نباشد اما به نوبه خود بسیار تاثیر گذار است چرا که وقتی مخاطب هدف ما می بیند که کسب و کاری که در حال خرید خدمت و یا محصول از آن است دارای یک دفتر و یا لوکیشن ثابت و یا شماره تلفن و آدرس سایتی رسمی و قانونی است اعتماد او بیشتر جلب شده و با دلی قرص اقدام به خرید از آن سایت و یا کسب و کار می کند.

بدون نظر

ارسال نظر