۰۳ مهر چرا غالبا تبلیغات کلیکی بنری در کسب و کارها جواب نمی دهد؟
متاسفانه موردی که بسیار در کسب و کارهای امروزی دیده می شود انجام تبلیغات کلیکی بنری مربوط به کالاها و خدمات این کسب و کارهاست و در عین حال عدم نتیجه گیری از این نوع تبلیغات است که در نهایت منجر به از بین رفتن سرمایه ی صاحبین این کسب و کارها می شود که غالبا کسب و کارهای کوچک و نوپایی نیز هستند.
کارکرد بنرهای تبلیغاتی بطور کلی برای برندینگ و برندسازی است. متاسفانه اشتباهی که در بازار کشور ما در بین صاحبین کسب و کار وجود دارد و همینطور مدام در حال ادامه یافتن است این است که برای فروش سراغ سیستم های تبلیغات بنری می روند و انتظار فروش از این نوع تبلیغات دارند، این درحالی است که اصولا فروش در زمان نیاز مشتری به کالا و خدمات شما اتفاق می افتد.
به عنوان مثال فرض کنید مشتری که الان به دنبال خرید یک میز است و شما مثلا بنری را در سایتی که اخبار میز مینویسد قرار داده اید. خب چند درصد احتمال دارد که مشتری که در حال حاضر در صدد رفع نیازش است اخبار میز را هم دنبال کند؟ صفر درصد، چون مشتری که بدنبال میز است بلافاصله از طریق موتور جست و جو نیاز خود را سرچ کرده و در نتیجه با یافتن وبسایتهای عرضه کننده محصول مورد نظرش، آن را انتخاب کرده و خریداری می نماید.
بنابراین از سیستم تبلیغات بنری یا کلیکی بنری نباید انتظار فروش داشت. در یک حالت تبلیغات بنری می تواند به فروش بی انجامد و آن هم در حالتی است که با یک آفر همراه باشد که مثلا ما میزهایمان را تا فلان تاریخ با 40 درصد تخفیف عرضه میکنیم که در نتیجه این آفر کاربری که تبلیغ را می بیند در نتیجه هیجان ایجاد شده ترغیب شده و وارد سایت و کسب و کار ما شده و اقدام به خرید از ما نماید.
بهترین مدل تبلیغات کلیلکی
در غیر اینصورت بهترین مدل تبلیغات کلیکی تبلیغات از موتورهای جست و جو و خصوصا موتور جست و جوی گوگل است به نحوی که مشخصا کاربر هدف کسب و کار و محصولاتمان را جذب کرده و اقدام به فروش محصولات و یا خدماتمان نماییم. چرا که در این نوع تبلیغات ما میتوانیم بطور مشخص به گوگل بگوییم که مثلا سایت ما را برای واژه خرید اینترنتی میز نمایش دهد؛ چرا که کاربری که این واژه را سرچ میکند حتما به میز احتیاج دارد و حتما هم قصد خرید اینترنتی آن را دارد. در نتیجه این کاربر کاملا بصورت هدفمند جذب سیستم کسب و کار شما شده و برای شما یک ارزش افزوده ایجاد میکند.
اما در تبلیغات کلیلکی بنری ما فقط با نمایش بنرمان به نوعی در حال اطلاع رسانی هستیم که مثلا ما عرضه کننده انواع میز هستیم و این اصلا به معنی جذب و فروش به کاربر هدفی که دنبال میز است نمی انجامد.
بنابراین مدل و شیوه تبلیغاتمان بسیار مهم و تاثیر گذار است در خروجی که از نوع تبلیغاتمان سراغ داریم و همانطور که در بالا گفته شد تمام تبلیغات دنیا به سمت تبلیغات کلیکی و جذب مخاطب هدف کسب و کارها پیش می رود.
البته این مدل تبلیغات کلیکی نیز در دو حالت طبیعی و غیر طبیعی و یا در حالت علمی تر سئو و تبلبغات ادوردز گوگل اتفاق می افتد که در مقالات جداگانه بطور مفصل به آنها پرداخته ایم و یا خواهیم پرداخت.
بدون نظر