بهترین و موثرترین مدل بازاریابی برای کسب وکارهای کوچیک، نوپا و خانگی

پرسنال برندینگ

بهترین و موثرترین مدل بازاریابی برای کسب وکارهای کوچیک، نوپا و خانگی

پرسنال برندینگ (Branding personal) بهترین مدل بازاریابی برای این نوع کسب و کارهاست. اساس کار در پرسنال برندینگ به این گونه است که شما خوتان را خیلی شفاف؛ واضح و بی پرده به مخاطبان بازار هدفتان عرضه می کنید و به معرفی کالاها و خدماتان می پردازید. در واقع در پرسنال برندینگ دیگر از شعارهای پر طمطراق و تکراری و کلیشه ای که ما اولین و بزرگترین و … در حوزه کاری خود هستیم جلوگیری می کنیم و خود و کسب و کار و بیزینس خود را بصورت خیلی شفاف و حقیقی به مخاطبان بازار هدف مان معرفی می کنیم که مثلا من احمد انصاری متخصص در حوزه فلان توانایی تولید محصول و یا ارائه خدمت در این حوزه ها را دارم و شدیدا از اینکه ما مثلا n سال است که در این حوزه فعالیم و یا بزرگترین و اولین مثلا تولید کننده مبلمان و سرویس خواب در ایران هستیم و شبیه این موارد خودداری می کنیم.

و یا مثلا اگر در حوزه پخت کیک استعداد و یا توانمندیه خاصی دارید شروع کنید به معرفی دقیق خود و فعالیت خود در این حوزه و مثلا بگویید من آیدا اکبری متخصص تولید کیکهای ویژه جشن تولد با سابقه 10 ساله مثلا در این پیج و یا سایت نکات و ترفندهای تولید و سفارش گل رو خدمتتان عرض خواهم کرد و خود را در این حوزه معرفی کنید و خدمتی که میتوانید به مشتریان خود ارائه دهید و نیازهایی که می توانید از آنها رفع کنید، را بیان نمایید.

دلیل این مدل بازاریابی در کسب و کار هم سرعت در جلب اعتماد مخاطبانمان می باشد یعنی وقتی شما خود را خیلی شفاف و واضح و دقیق معرفی می کنید و بازار هدف و مخاطبینتان را مشخص میکنید؛ افراد خیلی سریعتر به شما اعتماد کرده و به سمت خرید و استفاده از کالاها و خدماتتان اقدام میکنند. البته با استفاده از این روش تبلیغات و بازاریابی قاعدتا در شروع کار و فعالیت و بیزینستان شاید با مخاطبین کمی مواجه باشید ولی در عوض آن تعداد مخاطب کم و محدود بسیار هدفمند گزینش شده و مورد مارکتینگ قرار می گیرند.

دلیل دیگر استفاده از مدل پرسنال برندینگ این است که شما در حوزه فعالیت خود به عنوان یک متخصص شناخته می شوید یعنی شخصی که به تمام جزئیات و دیتیل حوزه کاری خود مسلط است و به تمام جوانب امور خود تسلط دارد و این موضوع نیز در جلب اعتماد مخاطبینتان بسیار موثر است.
همانطور که می دانید اصولا مردم دوست دارند و تمایل دارند که از اشخاص و یا افرادی خرید و یا تهیه سرویس کنند که در حوزه کاری خود یک متخصص تمام عیار هستند و نه افرادی که مثلا تازه کسب و کار خودشون رو شروع کردند و در حال آزمون و خطا هستند.
پس بنابراین ما اولین کاری که با پرسنال برندینگ انجام میدهیم جلب اعتماد مخاطبینمان می باشد.

 

مراحل پرسنال برندینگ در کسب و کارها

 

1-انتخاب نیچ بازار یا نیچ مارکتینگ

برای شروع پرسنال برندینگ در حوزه کسب و کار خود اولین کاری که می کنید این است که یک گوشه و یا اصطلاحا نیچ بازار محصولات و خدمات خودتان را انتخاب می کنید. مثلا اگر در حوزه پوشاک فعال هستید و هم تولید پوشاک زنانه و مردانه و بچگانه دارید مثلا ابتدا بروید سراغ پوشاک زنانه و در ادامه بازار هدفتان را نیچتر کنید و بروید سراغ مثلا لباسهای مجلسی زنانه و بازهم نیچتر کنید و مثلا بروید سراغ مانتوهای زنانه و بازهم نیچتر کنید و بروید سراغ مثلا مانتوهای زنانه بزرگسالان. یعنی مدام در تلاش باشید تا یک گوشه از نیاز مخاطبانتان را پوشش دهید و پر کنید و شدیدا از پرداختن به محصولات و خدمات مختلف برای تمام افراد جامعه بازار هدف خود امتناع کنید.
البته با این مثال قصد داشتم کانسپت و مفهوم را خدمتتان عرض کنم و شما باید خود در کسب وکارتان ببینید این مدل نیچ مارکتینگ رو چجوری میتونید در کسب و کارتون اجرا و پیاده سازی کنید.
هدف از این نیچ مارکتینگ هم همانطور که در بالاتر اشاره کردم جلب سریع اعتماد مخاطبان بازار هدفتان به سیستم و کسب و کار شما می باشد. یعنی شما با کوچک کردن مخاطبین بازار هدفتان بصورت تخصیصتر به ارائه سرویس و خدمت می پردازید و در نتیجه اعتمادشان سریعتر به شما جلب می شود.البته همانطور که گفتم تعداد مخاطبین بازار هدفتان مدود تر است اما بشدت هدفمند تر و دقیقتر است.
با این کار شما به شدت در ذهن مشتریانتان نفوذ کرده و آنها شما را به عنوان یک متخصص واقعی در آن حوزه می شناسند.

 

2-تولید محتوای

در مرحله و گام دوم ایجاد پرسنال برندینگ شما شروع می کنید به تولید محتوا برای نیچی که انتخاب کرده اید. یعنی سوالها و مشکلاتی که کاربران بازار هدفتان در کسب وکارشان دارند را یافته و راجعبه اونها شروع می کنید به تولید محتواهای مختلف صوتی، متنی و تصویری. یعنی در قالب کلیپ های کوتاه یک دقیقه ای یا چند دقیقه ای شروع می کنید به جواب دادن سوالات احتمالی مخاطبینتان.
مثلا چگونه از لباسی که خریدند مراقبت کنند و یا چگونه مورد شست و شو و نگهداری قرار دهند و یا موقع خرید و تهیه لباس به چه نکاتی دقت کنند و……
البته شیوه دقیق تولید این محتواها و قراردادن آن در رسانه های خودتون رو در مقالات دیگه به تفصیل خواهیم پرداخت.

 

3-تبلیغات و بازاریابی

مرحله سوم و آخر در پرسنال برندینگ تبلیغات و بازاریابی آنلاین این محتواهایی است که تولید کرده اید یعنی شروع کنید در سایتها و یا پیجهای پر بازدید و البته مرتبط با کسب و کارتون این محتواهای صوتی و تصویری و متنی رو قرار بدید و شروع کنید به جذب کاربران و مخاطبین بازار هدفتون. البته که در این مرحله باید هزینه هایی جهت قرار گیری پست و یا محتواتون در سایتها و یا پیج های پر بازدید انجام بدید.
من قول میدم که با اجرا و پیاده سازی این مراحل و قدمها به تدریج در کسب و کارتون موفق و رشد خواهید کرد و در مدت کمی به درآمدهای آنچنانی در حوزه کسب و کارتون خواهید رسید.

بدون نظر

ارسال نظر