کاربردهای ایمیل مارکتینگ در کسب و کارهای آنلاین

کاربردهای ایمیل مارکتینگ

کاربردهای ایمیل مارکتینگ در کسب و کارهای آنلاین

یکی از کاربردهای ایمیل مارکتینگ در کسب و کارهای آنلاین تبدیل بازدید کنندگان وب سایت ها به مشتری و خریدار است. با ایمیل مارکتینگ ما این امکان را خواهیم داشت تا پس از ورود بازدیدکنندگان به سایت و دریافت ایمیل آنها، با ارسال ایمیل هایی بصورت متوالی و اتوماتیک علاقه و اعتماد آنها را به وبسایت و کسب و کار خود بیشتر کرده و در نتیجه شرایط خرید آنها را از سایتمان محیا کنیم.
برای ایجاد فروش با ابزارهای ایمیل مارکتینگ ما باید در مرحله اول بتوانیم با استفاده از ابزارها و تکنینک هایی اطلاعات تماس مخاطبین مان را جمع آوری نماییم.
برای جمع آوری اطلاعات تماس آنها ما باید ابتدا یک پیشنهاد رد نشدنی به آنها ارائه کنیم تا در قبل ارائه آن پیشنهاد بتوانیم ایمیل یا هر اطلاع تماس مخاطبین مان را جلب نماییم. این پیشنهاد رد نشدنی میتواند موارد زیر باشد:

 

ارائه کوپن تخفیف
ارائه لیست قیمتهای محصولات
راهنما و دستورالعمل استفاده از محصولاتمان

و….
بعد از جمع آوری ایمیل مخاطبان میتوانیم آنها را در قالب کمپین هایی که از قبل طراحی کرده ایم ببریم.
که این کمپین ها می تواند کمپین های متفاوتی مانند کمپین عضویت در سایت، کمپینهای افزایش فروش، کمپین های برند سازی، کمپیین های سبدهای رها شده‌ی سایت و …. باشند.

 

کاربرد ایمیل مارکتینگ در افزایش فروش سایتها

 

کمپین های افزایش فروش، کمپین هایی هستند که برای خریداران سایت شما ارسال می شوند، یعنی وقتی مخاطب خریدش را با موفقیت به پایان رساند، وارد لیستی می شود که از آن لحظه ایمیلهایی را دریافت می کند که ایمیلهای کمپین افزایش فروش نام دارد. شاید سوال کنید چرا با وجود آنکه ما می دانیم مخاطب، خریدش رو با موفقیت انجام داده و فرآیند اتمام گشته این مراحل را انجام می دهیم؟ دلیل این موضوع را می توانیم این گونه بیان کنیم.

ما کلا 3 راه برای افزایش فروش داریم این موضوع نه تنها برای سایت، بلکه برای فروشهای آفلاین هم صادق است:

1-اولین روش اینکه مبلغ هر فاکتور را افزایش بدهیم. یعنی کاری کنیم که مخاطب مثلا به جای 100 هزازتومان، 200 هزار تومان خرید انجام دهد ولی معمولا روش انجام این کار با ایمیل مارکتینگ نیست.

2-دومین روش یافتن خریداران جدید هست، یعنی کاری کنیم که بازدیدکنندگان سایت که تا بحال از ما خرید نکردند تبدیل به خریدار بشوند.

3-سومین راهکار، فروش بیشتر به خریداران هست یعنی کسانی که حداقل یک خرید موفق انجام داده اند بگونه‌ای که روی این افراد ایمیل مارکتینگ انجام دهیم و ترغیب شان کنیم که خریدهای بعدی را نیز انجام دهند.

اگه حداقل چند سال در کسب و کار بوده باشید مطمئناً می دانید که ساده ترین راه افزایش فروش گزینه سوم هست، چون کسی که از شما حداقل یکبار خرید کرده، با شما آشناست، به شما اعتماد کرده و حداقل یکبار ریسک کرده و محصولتان رو خریداری کرده و اگر رضایت خوبی از خرید اولش داشته باشد، خیلی کار راحتی را پیشه رو داریم تا یکبار دیگر به این فرد محصول و یا کالایی را بفروشیم.

اگه شما در شرایط سختی هستید و مثلا نیاز دارید که خیلی سریع 10 میلیون تومان فروش ایجاد کنید، راحت ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که یک فهرستی تهیه کنید از ایمیل کسانی که اخیرا خرید هایی را در سایت شما انجام داده اند و فقط روی همین افراد بازاریابی انجام دهید و فروش خیلی خوبی ایجاد کنید. برخلاف تصور عموم راحت ترین بازار هدف برای فروش افرادی هستند که اخیرا از ما خرید کرده اند.

اما خیلی از مدیران و صاحبان کسب کار اینطور فکر نمی کنند و فکر می کنند کسی که از ما الان خریدی انجام داده، دیگر احتمالش خیلی کم است که مجددا از ما خرید کند، در حالیکه دقیقاً عکس این موضوع صادق هست.

 

کاربرد ایمیل مارکتینگ در بازیابی سبدهای رها شده و نیمه کاره‌ی سایتها

 

کاربرد دیگر ایمیل مارکتینگ در کسب و کارهای آنلاین، بازیابی سبدهای رها شده و نیمه کاره ی سایت است.
اول بهتر است درک کنیم منظورم از سبدهای رها شده چیست؟ وقتی فردی وارد وب سایت شما و فروشگاه شما می شود و با دیدن یک محصول به آن علاقه مند می شود و بعد دکمه سفارش یا افزودن به سبد خرید را کلیک می کند محصولی را به سبد خرید سایت شما اضافه می کند و بعد باید تصمیمی بگیرد تا خریدش را نهایی کند. در واقع یعنی الان محصولی در سبد خریدش وجود دارد و بازدید کننده سایت باید دکمه تکمیل خرید را کلیک کند و در نهایت اطلاعات شخصی و آدرس خودش را وارد کرده و در ادامه به صفحه پرداخت آنلاین هدایت شود و در نهایت اگر کل قدم ها به نحوه صحیح و درستی انجام شود و پرداخت نیز با موفقیت انجام شود یک فروش موفق خواهید داشت.

البته در این فرآیند افراد زیادی وجود دارند که به دلایل مختلفی از ادامه خرید خود منصرف شده و فرآیند خریدشان را با موفقیت به پایان نمی رسانند که این دلایل را در مقالات بعدی مفصلا به آن خواهیم پرداخت.

اما نکته مثبت و قابل توجهی که وجود دارد و آن این است که این افراد اطلاعات تماسشان رو در این فرم ها وارد می کنند و بعد در مرحله پرداخت آنلاین کار را رها می کنند و این یک مزیت بزرگ برای شماست چون ایمیل این افراد را در اختیار دارید و با ایمیل مارکتینگ حرفه ای می توانید کاری کنید که این افراد برگردند و سفارش خودشان را تکمیل کنند.

بهترین و به صرفه ترین راه برای این کار روش ایمیل مارکتینگ هست. با ایمیل مارکتینگ می توانیم افرادی که سبد خرید خود را نیمه کاره رها می کنند برگردانیم و ترغیب شان کنیم که سفارش شان را تکمیل کنند و شاید این آسانترین بازار هدفی هست که می توانیم برای افزایش فروش روی آنها کار کنیم. چون این افراد با میل و رغبت خودشان دکمه خرید یا سفارش را کلیک کردن بنابراین به محصول ما تا حدی علاقه مند بودند و بعد در یکی از مراحل تکمیل خرید فرآیند را رها کردند.

البته بسیاری از این افراد دلیل موجهی برای انصرافشان ندارند و کافی است آنها را کمی ترغیب کنیم تا برگردند و سفارششان را تکمیل کنند.

بدون نظر

ارسال نظر