سیستم تبلیغات گوگل یا Google adwords چیست؟

تبلیغات گوگل

سیستم تبلیغات گوگل یا Google adwords چیست؟

با سیستم تبلیغات گوگل در کوتاهترین زمان ممکن می توانید در صدر نتایج گوگل قرار بگیرید و به نمایش و معرفی کالاها و خدمات خود به مشتریان خود بپردازید.
از نیازهای مهم، ضروری و لازم کسب و کارها، دیده شدن و در معرض دید قرار گرفتن مخاطبان و متقاضیان کالاها، محصولات و خدماتشان می باشد تا بتوانند به عرضه و فروش آنها بپردازند.

برای رسیدن به این هدف و تحقق این امر، صاحبان کسب و کار،  2 مدل را پیش رو دارند:

 

مدل سنتی تبلیغات و بازاریابی

 

قرار دادن کسب و کار خود در مکانهای پر بازدید شهرها و محله ها مانند خیابانهای اصلی شهرها و پاساژها و میادین مختلف: این روش که از دیرباز در کسب و کارهای مختلف و صنوف متفاوت متداول بوده و به شکلی رایج مرسوم بوده و انجام می گرفته و کما این که هنوزم شاهد آن هستیم، بسیاری از کسب و کارها موفقیت خود و ایجاد فروش بیشتر برای خود را منوط به قرار گیری در مناطق پر تردد و رفت و آمد شهرها و بازارها قرار داده‌اند و هنوز هم تلاششان و برنامه هایشان برای قرار گیری در این مکان هاست.

 

مدل جدید تبلیغات و بازاریابی

 

رویکرد دوم که روشی متداول تر و بروز ‌تر می باشد و شاهد آن هستیم که روز به روز بر تعداد افراد و کسب و کارهایی که از این مدل استفاده می کنند، افزایش می شود، استفاده از ظرفیتهای فضای آنلاین، دنیای اینترنت و وب و تبلیغات گوگل است. به این شکل که فعالان کسب و کار در حوزه های مختلف برای خود وب سایتی ایجاد نموده و از طریق آن به معرفی کسب و کار خود و عرضه آنها به شکلی هدفمند و حرفه ای به مخاطبان و متقاضیان خود می پردازند.
با استفاده از این روش و مدل، بسیار راحت تر، سریعتر و در زمان کوتاهتری در معرض دید مخاطبانتان قرار خواهید گرفت چرا که هزینه ها در این روش بسیار اندک و کمتر از روش فوق است. شما قاعدتا می دانید الان اجاره و یا خرید مغازه ای در یک خیابان اصلی شهر بسیار بسیار گران و پر هزینه است و حالا به این هزینه، هزینه نیروی انسانی، ملزومات اداری و مالیات و … را نیز باید اضافه کرد.
اما در مدل کسب و کار آنلاین و تبلیغات گوگل شما می توانید با هزینه های بسیار کمتری و به شکل هدفمندی خود را در معرض دید و نمایش مشتریان و مخاطبان سایت خود قرار دهید.

 

ویژگیهای سیستم تبلیغات گوگل

 

تفاوت این مدل با مدل سنتی فوق به این ترتیب است که در مدل فوق امکان دارد افرادی به کسب و کار شما مراجعه کنند و ببینند شما آن خدمت و محصول مورد نظرشان را ارائه نمی کنید، در نتیجه بدون حاصل کسب و کار شما را ترک می کنند. اما در شیوه آنلاین و تبلیغات گوگل کاربرانتان به شکل کاملا هدفمند و دقیق به کسب و کار شما را شناسایی کرده و برای رفع نیازهایشان به شما مراجعه می کنند.

شیوه کار در مدل تبلیغات گوگل به این شکل است که شما بعد از ایجاد و طراحی سایت برای کسب و کار خود باید شروع و اقدام به بهینه سازی آن برای موتورهای جست و جو بویژه موتور جست و جوی گوگل نمایید.
چرا موتور جست و جو ی گوگل؟ به این دلیل که امروزه تقریبا 85 درصد سرچ های دنیا از طریق این موتور صورت می گیرد.
به کار بهینه سازی صفحات سایتتان برای موتورهای جست و جو اصطلاحا سئو (SEO) می گویند. در فرآیند سئو شما هر صفحه از سایتتان را که متعلق به یک محصول و یا خدمت شما است را برای موتورهای جست و جو بهینه می نمایید تا آن صفحه ی سایتتان در رتبه بندی موتورهای جست و جو قرار گیرد.

بعد از قرار گیری در رتبه های موتورهای جست و جو باید تلاش نمایید تا در رتبه های بالاتر موتور جست و جو قرار بگیرید تا بلافاصله بعد از سرچ کلید واژهای مرتبط با کسب و کارتان توسط کاربران سایتتان در رتبه های بالاتر دیده شوید و کاربران بتوانند بعد از کلیک بر روی سایت شما وارد آن شوند. چرا که نظر سنجی ها نشان میدهد 56 درصد کلیک کاربران متعلق به رتبه های اول تا سوم می باشد و بقیه کلیکها مربوط به رتبه های دیگر موتور جست و جو.

باید بدانید که این کار بهینه سازی یا سئو مستلزم زمان و انجام هزینه است و بگونه ای نیست که بلافاصله بعد از فرآیند بهینه سازی نتیجه مورد انتظارتان حاصل شود و سایتتان در صفحات بالای گوگل قرار بگیرد، بخصوص زمانی که فضای رقابتی شدیدی در حوزه کسب و کار شما برقرار باشد و افراد و کسب و کارهای زیادی برای قرارگیری در رتبه های بالاتر تلاش و هزینه نمایند که در نتیجه این فضای رقابتی زمان تحقق اهدافتان را طولانی خواهد کرد.

برای جبران این زمان زیاد و پروسه طولانی موتور جست و جوی گوگل سرویسی را برای کاربران، متقاضیان و صاحبان کسب و کار ایجاد نموده است تا در کوتاهترین زمان ممکن بتوانند صفحات سایت خود را با کلید واژه های مرتبطشان در رتبه های بالای گوگل قرار دهند که به این سرویس، سیستم تبلیغات گوگل یا گوگل ادوردز می گویند.

روند و پروسه کار در این سیستم بصورت کلیکی می باشد یعنی بعد از کلیک کاربران روی سایت شما و ورود آنها به سایتتان، هزینه ای از اعتبار حسابتان کسر شده و به سیستم ادوردز گوگل انتقال می یابد.
در واقع شما در این سیستم در حوزه کسب و کارتان کلید واژه هایی را به سیستم تبلیغات گوگل معرفی می کنید و این سیستم با توجه به رقابت برای آن کلید واژه ها و هزینه ای که مایل به پرداخت آن برای هر کلیک هستید، جایگاهی برای وبسایت شما در موتور جست و جوی خود قرار می گیرد.

 

مزیت سیستم تبلیغاتی گوگل

 

مزیت این روش برخلاف روشهای دیگر دیجیتال مارکتینگ در مدت زمان نتیجه گیری آن است بدین صورت که بلافاصله بعد از درخواست شما برای رفتن در تبلیغات گوگل می توانید سایت خود را در صفحه اول و رتبه های بالای گوگل مشاهده نمایید.
از مزایای این مدل تبلیغات گوگل این است که شما میتوانید مشخص کنید که سایت شما در چه ساعاتی از شبانه روز برای کاربرانتان به نمایش در بیاید و همچنین از چه منطقه و ناحیه‌ای حق دیدن تبلیغات شما را داشته باشند و تبلیغاتتان برای آنها به نمایش در بیاید.
در مقالات بعدی به توضیحات بیشتری از این سیستم جذاب می پردازیم.

بدون نظر

ارسال نظر