۲۸ آذر گوگل ترندز (Google Trends) چیست و چه کاربردهایی دارد؟
گوگل ترندز (Google Trends) ابزار رایگانی است که گوگل در اختیار مخاطبانش قرار داده تا بتوانند از روند و یا جهت گیری کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار و حوزه فعالیتشان مطلع شده و آگاهی یابند. گوگل ترندز (Google Trends) در واقع میزان جست و جوی کلمات کلیدی کسب و کارها توسط مخاطبان و کاربران اینترنتی را نشان می دهد.
در ادامه آموزش های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال خواهیم گفت که شما برای موفق شدن در بهینه سازی و سئوی (SEO) سایت خود گامهایی را باید طی کنید. در گام اول شما باید بهترین و مناسبترین کلید واژه و کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کارتان را انتخاب نمایید. در واقع کلمه ای که کاربران با سرچ و جست و جوی آن کلمات به وبسایت و کسب و کار شما رسیده و سایت شما را در رتبه های بالای گوگل دیده و بر روی آن کلیک کرده و وارد کسب و کارتان شده و در معرض کالا ها و خدمات عرضه شده ی شما قرار گیرند.
اینکه بدانید و بشناسید که چه واژه ای را باید مورد سئو و بهینه سازی قرار دهید و برای قرار گیری آن واژه در رتبه های بالای گوگل قرار بگیرید، خدمتی است که ابزار گوگل ترندز (Google Trends) موتور جست و جوی گوگل در اختیار شما قرار میدهد. یعنی به شما به عنوان صاحب یک کسب و کار نشان میدهد که چه واژه و یا کلمه ای در فضای کسب و کارتان در حال رشد و یا در حال نزول است و یا حتی چه واژه هایی در چه شهرها و کشورهایی بیشتر سرچ و جست و جو می شوند.
که تک تک این کابردها را با مثالهای عملی در این مقاله و یا مقالات بعدی معرفی و نشان خواهیم داد.
مثال عملی از کاربرد گوگل ترندز (Google Trends)
برای شناخت بیشتر و بهتر و دقیق تر گوگل ترندز (Google Trends) مثالی از یک کسب و کار واقعی را خدمتتان عرض میکنیم. ببینید تصور کنید که شما صاحب کسب و کاری هستید در حوزه گل و گیاه و فروش این محصول بصورت آنلاین. حالا می خواهید تصمیم بگیرید که روی چه واژه ای برای بهینه سازی و سئوی آن کار کنید تا در آن در رتبه های بالای گوگل قرار بگیرید.
فرض کنید بر اساس حدس و گمان چند واژه ماننده واژه های خرید گل، گل آنلاین، گل طبیعی برای کسب و کارتان انتخاب کردید و تصمیم دارید روی این کلمات کار کنید. اما اینکه کدام واژه را به عنوان گزینه اول انتخاب کنید را مردد هستید و تردید دارید. اینجاست که باید سراغ ابزار گوگل ترندز (Google Trends) گوگل بروید و از آن استفاده کرده و کمک بگیرید.
بعد از اینکه وارد ابزار گوگل ترندز (Google Trends) شدید، می توانید کلمات مورد نظر خود را در باکس مربوطه وارد نمایید. بعد از ورود کلمات خود و انجام تنظیمات مربوط با نتایجی مانند عکس زیر مواجه می شوید.
همانطور که ملاحظه می فرمایید هر کلید واژه مورد نظر با یک رنگ مشخص شده است. رنگ آبی برای واژه “خرید گل”، رنگ قرمز “گل آنلاین” و رنگ زرد “گل طبیعی”. قسمت سمت چپ نمودار نشان میدهد که میانگین سرچ کلمات “خرید گل” و “گل طبیعی” تقریبا برابر و بسیار بیشتر از گل آنلاین است. روند نمودار نیز نشان میدهد که سوء گیری و روند کلمه آبی رنگ یعنی “خرید گل” رو به کاهش و کلمه زرد رنگ یعنی “گل طبیعی” در حال رشد و کلمه قرمز رنگ یعنی “گل آنلاین” در حالت متعادل و کم نوسانی وجود دارد. در نتیجه اگر قرار باشد با در نظر گرفتن یک عامل یعنی فقط بر اساس میزان سرچ کاربران و مخاطبان اینترنتی کلید واژه ای انتخاب شود، آن واژه، کلمه زرد رنگ یعنی “گل طبیعی” است.
البته در مقالات بعدی ذکر خواهیم کرد که برای انتخاب بهترین کلید واژه و کلمات کسب و کارمان به چه عوامل دیگری باید توجه داشت و به آنها پرداخت.
بنابراین ملاحظه می فرمایید این ابزار چه کمک شایانی به شما جهت انتخاب کلمه کلیدی مورد نظرتان می کند و دیدی بسیار دقیق و قابل توجه به شما می دهد.
در نظر داشته باشید که آموزش فوق فقط یک نکته و کاربرد گوگل ترندز (Google Trends) بود، در مقالات بعدی سعی میکنیم با معرفی دقیقتر و کاربردی تر این ابزار استفاده های دیگر آن را نیز معرفی نماییم.
گوگل ادوردز
ارسال شده در ۲۲:۳۳h, ۰۱ دیممنون اطلاعات کاملی بود