ویژگی ها و الزامات سئو یا (SEO)

الزامات سئو

ویژگی ها و الزامات سئو یا (SEO)

در این مقاله به برخی از ویژگیها و نقاط مثبت و منفی و الزامات سئو می پردازیم. سئو در واقع یک شیوه بازاریابی و تبلیغاتی برای موتورهای جست و جو است.

یک تفاوت بزرگ سئو با دیگر سیستمهای تبلیغاتی و بازاریابی برای جذب مخاطب و بازدید کننده و ایجاد ترافیک این است که شما با انجام سئو این شانس را خواهید داشت که کاربران بازار هدف و کسب و کار خود را جذب نمایید.
به این معنی که شاید شما به عنوان مثال، حوزه خدمات و کسب و کار شما بیمه ای باشد. در نتیجه بعد از بهینه سازی سایتتان روی خدمات خود مانند بیمه عمر، بیمه آتش سوزی، بیمه خودرو و….. کاربران بعد از سرچ کلید واژه های کسب و کار شما وارد سایتتان شده و می توانند از خدمات و سرویسهای شما بهره مند شده و شما می توانید شروع به فروش کالاها و خدمات خود به آنها نمایید.

در واقع افرادی وارد سایت شما شده اند دقیقا به دنبال خدمات و سرویس های شما هستند و نه مثلا بصورت تصادفی و اشتباه وارد شده باشند.

از دیگر مزایای سئوی خوب و عالی جلب اعتماد کاربران است. به این معنا که هر زمان که کاربران با سرچ خدمات و کالاهای شما، وبسایت شما را در رتبه های بالای موتور جست و جو می بینند اعتمادشان به مجموعه شما از این جهت که مجموعه شما یک مجموعه حرفه ای و تخصصی در حوزه کسب و کار خود است بیشتر شده و ترغیب و تمایلشان به استفاده از کالاها و خدمات شما بیشتر می شود.

 

معایب و چالشهای سئو

 

از معایب و سختیهای سئو می توان به مستمر بودن و ملزم بودن صاحب کسب وکار به نظارت دائم و همیشگی او به انجام و پیاده سازی دستورالعمل های لازم جهت بهینه سازی صفحات سایت خود برای موتورهای جست و جو دانست.
زیرا همانطور که می دانید گوگل هر چند وقت یک بار الگوریتمی جدید برای بهینه سازی صفحات سایت ارائه می کند که این الگوریتمها، کلیه نکات و دستورات قبلی را از بین برده و دستوراتی جدید در مقابل وبمستران قرار می دهد.
بنابراین ضروری است تا مدیران کسب وکار یا همان وبمستران خود را به این الگوریتمها بروز کرده و تمام تغییرات لازم را در سایتشان بعد از بروزرسانی های گوگل اجرا و پیاده سازی نمایند.
نکته ضروری و مهم دیگر در بحث سئو تولید محتوای خوب و مناسب و مرتب برای کاربران سایتها می باشد.
چرا که تولید محتوای مرتب از لحاظ گوگل بسیار امری مهم و ضروری است و انتظار دارد زمانی که رباتهای جست وجوی خود را برای ایندکس صفحات سایت شما می فرستد با یک محتوای جدید که برای کاربرانتان آماده کرده اید مواجه شود.
از ملزومات تولید این محتواها اختصاصی بودن، یونیک بودن و غیر کپی بودن آن است چرا که اگر این ویژگیها در محتواها و مقالات منتشر شده ی شما نباشند گوگل سایت شما را جریمه کرده و آن را به رتبه های پایین تر موتو جست و جو می فرستد.
بنابراین باید برای موفقیت در این حوزه با یک برنامه ریزی دقیق به تولید محتوای خوب و بروز و علمی و کاربر پسند و در دراز مدت برای مخاطبانتان بپردازید.

 

پژوهشی در استراتژی های بهینه سازی موتور جستجو برای توسعه وب سایت های بزرگ  انجام شد که در این پژوهش محقق معتقد است که هنگامی که پیاده سازی وب سایت به پایان می رسد مشکلی که خیلی از شرکت ها با آن مواجه هستند این مسئله است که نمی دانند که چگونه وب سایت خود را در اینترنت معرفی نماید که بهترین روش برای معرفی وب سایت بهنیه سازی موتور جستجو است. در این تحقیق بر اساس 77 معیاری که از منابع مختلف و موتورهای جستجو بررسی نموده است استراتژهای بهینه سازی برای توسعه وب سایت را بصورت زیر معرفی می نماید:

  • بهبود ساختار سایت
  • استراتژی کلمات کلیدی
  • استراتژی URL
  • بهینه سازی کد
  • پردازش کردن متن
  • بهینه سازی لینک های ورودی
  • استراتژی نام دامنه و هاست
  • آنالیز تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو

 

این پژوهش استراتژی بهینه سازی شرکت های گوگل و مایکروسافت را بررسی و توضیح داده است و موردی که جهت مطالعه و آنالیز قرار داده است، استراتژی های مربوط به شرکت مایکروسافت است. مهمترین معیارها برای بهینه سازی موتور جستجو از نظر محقق عبارتند از:

  • اضافه کردن Allow یا DisAllow به نقشه سایت
  • اضافه کردن URL به نقشه سایت
  • اضافه کردن نقشه سایت به robots.txt
  • استفاده از ابزارهای آنالیز جهت crawl
  • بهینه سازی موتور جستجو جهت افزایش بهبود رویت وب سایت

 

در این تحقیق محققین عواملی که در افزایش رتبه سایت تاثیر دارند را به 3 سه بخش تقسیم بندی می کنند:

 

شرکت های دارنده موتور جستجو: جستجوکنندگان در صفحات موتورهای جستجو یک پرس و جو را اجرا می کنند سپس نتیجه آن در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده می شود.

وب مسترها و شرکت های بهینه سازی موتور جستجو: شرکت هایی که با استفاده از یکسری ابزار و مهارت ها تلاش می کنند رتبه وب سایت ها را در صفحه نتایج موتور جستجو افزایش دهند

جستجو کنندگان در موتورهای جستجو: افرادی هستند که در موتورهای جستجو بدنبال یافتن اطلاعات مورد نظرشان هستند.

محققین معتقد هستند افرادی که فعالیت بهینه سازی را انجام می دهند می بایست از آخرین تغییرات الگوریتم ها ی موتورهای جستجو مطلع باشند و عواملی که باعث می شود ترافیک سایت افزایش پیدا نماید را بخوبی بشناسند و همچنین از کلماتی که کاربران نهایی بدنبال آن می گردند نیز آگاهی داشته باشند و بعبارتی دیگر می بایست اطلاعات خود را در سه دسته بندی بالا همیشه بروز نگه دارند.

در این تحقیق بر اساس یکسری مقالات، مطالعات و راهنمایی ها برخی از مفاهیم بهینه سازی موتور جستجو آورده شده است. محقیق معتقد هستند بهینه سازی موتور جستجو فرآیندی است که هیچ وقت تمام نمی شود و تکنیک های زیادی برای بهتر کردن رتبه سایت وجود دارد ولی پیاده سازی همه آنها مشکل است.

 

تکنیک هایی که در این تحقیق برای بهینه سازی عنوان شده است عبارتند از:

 

  • افزایش لینک های خارجی
  • تغییر اسم فایل ها
  • لینک یک طرفه
  • کلمات کلیدی
  • استفاده از Meta Tag
  • استفاده صحیح از عنوان
  • استفاده از robots.txt
  • بهینه سازی محتوا
بدون نظر

ارسال نظر