کاربردهای جدید ایمیل مارکتینگ (e-mail marketing) در دیجیتال مارکتینگ

کاربردهای ایمیل مارکتینگ

کاربردهای جدید ایمیل مارکتینگ (e-mail marketing) در دیجیتال مارکتینگ

شاید تا سالیان پیش نقش ایمیل مارکتینگ در بازاریابی دیجیتال فقط افزایش فروش سایت بود. یعنی با استفاده از مدلها و تکنیکهایی ترافیک موثر ایجاد می کردیم و افراد را به سایتمان هدایت می کردیم. بعد با استفاده از ابزارهایی (Lead Generation)، ایمیلهای آنها را جذب می کردیم و بعد از اینکه ایمیلشان را دریافت کردیم شروع به ارسال ایمیلهای متوالی می کردیم که در نتیجه ارسال این ایمیلها فروشهایی را ایجاد می شد و در نتیجه کل کاربرد ایمیل در بازاریابی اینترنتی در همین سطح محدود می شد.

اما در دنیای امروز باید جایگاه و دیدگاه بسیار بزرگتر و گسترده تری برای ایمیل مارکتینگ داشت. چرا که امروزه کار ایمیل دیگر تنها افزایش فروش سایت نیست و اگر بتوان سیستمهای ایمیل مارکتینگ را بدرستی در وب سایتها پیاده سازی کرد جدا از افزایش فروش سایت، اتفاقات زیر نیز در وب سایتها رخ می دهد و تحقق می یابد.

 

1-افزایش ترافیک سایتتان و بهبود رتبه الکسا:

 

همانطور که می‌دانید این روزها بهبود رتبه الکسا برای وبسایتها و کسب و کارها امری بسیار مهم است. یکی از ساده ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که بدون صرف هیچ هزینه ای برای ترافیک بیشتر، رتبه الکسای سایت خود را افزایش دهید.

شما صرفا با انجام سه کار:

  • ارسال ایمیلهای بیشتر
  • افزایش نرخ باز شدن
  • افزایش نرخ کلیک

می توانید باعث بهبود قابل توجه رتبه الکسای خود شوید.
بنابراین ایمیل مارکتینگ صرفا برای افزایش فروش نیست. چرا که شما می‌توانید بجای آنکه صرفا هفته‌ ای یک ایمیل ارسال نمایید، هفته‌ای دو و یا چند ایمیل ارسال نمایید و با کار کردن روی نرخهای بازشدن و کلیک ایمیلها باعث افزایش ترافیک سایت خود و در نتیجه بهبود رتبه الکسای خود شوید.

 

2-برندسازی با ایمیل مارکتینگ:

 

نکته مهم دیگری که امروزه بسیار رایج و مرسوم شده برندسازی با استفاده از ایمیل مارکتینگ است. با ایمیل مارکتینگ می‌توان کاری کرد که مخاطبان و بازدیدکنندگان سایت از همان اولین برخورد با سایت شما و عضویت در سایتتان ذهنیت بسیار عالی نسبت به کار و برند شما پیدا کنند و دقیقا شما و فعالیتهای شما را شناخته و از همان اولین بازدیدها ذهنیتی داشته باشند تا نزد آنها ایجاد اعتماد کرده و در نهایت به فروش و خرید از سایتتان منجر شود.
در واقع ما در برندسازی با ایمیل مارکتینگ با طراحی ایمیلهایی که با هدف صرفا برند سازی ایجاد شده‌اند می توانیم باعث افزایش محبوبیت خود، کسب و کار و وبسایتمان شده و در نتیجه این محبوبیت، میزان ترافیک، بازدید، درآمد و فروش سایتمان را افزایش دهیم.

 

3-افزایش هواداران شبکه های اجتماعی:

 

از کاربردهای دیگر ایمیل می توان به افزایش هواداران رسانه های اجتماعی مان اشاره کرد. یعنی با ایمیل مارکتینگ کاری کنیم تا فالوورهای پیج اینستاگرام مان یا تعداد عضوهای کانال تلگرام مان افزایش پیدا کند.

 

4-افزایش فروش به خریداران:

 

کاربرد دیگر ایمیل مارکتینگ افزایش میانگین فروش سایت و تبدیل خریداران سایت به مشتریان دائم تان است. شما فرض کنید که مشتریانی دارید که در هر بار خرید صد هزار تومان از شما خرید می کنند. با ایمیل مارکتینگ حرفه ای می توانید کاری کنید که بعد از این خرید صد هزار تومانی خرید بعدی خود را انجام دهند و تعداد خریدهایشان را از سایتتان افزایش دهند و این از ساده ترین کارهایی است که می تواند درآمد سایتتان را چند برابر کند.

نکته مهم در پیاده سازی مدلهای فوق در وب سایتها و کسب وکارها انجام و کارکرد آنها بصورت کاملا خودکار و اتوماتیک می باشد. یعنی شما لازم نیست بعد از اینکه هر بار مخاطب خریدی را از شما انجام داد کار خاصی را انجام دهید، چرا که کافی است فقط یک بار این سیستم ها را ایجاد کرده و بعد از آن آنها بطور خودکار عمل کرده و برای شما درآمد های زیادی ایجاد می کنند.

بدون نظر

ارسال نظر