3 سوال کلیدی که به شما می گوید آیا شغل شما به ثروت آفرینی می انجامد یا خیر؟

شغل ثروت آفرین

3 سوال کلیدی که به شما می گوید آیا شغل شما به ثروت آفرینی می انجامد یا خیر؟

برای ثروت آفرینی ما باید ابتدا ذهنا آماده شویم که آیا میخواهیم یک زندگی متحول داشته باشیم یا نه؟
ثروت آفرینی بجای نگرانی لذت و هیجان دارد و مانند کسی است که از سرسره بازی لذت می برد و وقتی که از سرسره پایین میاد احساس فرشی به او دست می دهد و کسی که از سرسره میترسد میگوید سرسره اینچنین است آنچنان است و ترس دارد و همیشه افراد منطقی خود را از کارهای هیجانی و ریسکی دور نگه می دارند و فاصله می گیرند و به اصطلاح بطور منطقی با قضایا برخورد می کنند. ولی باید بدانیم که مسیر ثروت آفرینی و سرمایه گذاری هیچی ترسی ندارد چرا که در اوج شکست و نتیجه نگرفتن هم چیزهایی یاد میگیریم و از چیزهایی که ِیاد میگیریم باز هم استفاده خواهیم کرد.
هر چه آروم آروم به ثروت آفرینی خو بکنید دیگر ناخودآگاهتان آن را انجام میدهد. مانند زمانهایی که ما در کودکی راه رفتن خیلی برایمان سخت بود در صورتی که الان راه رفتن اصلا جز موضوعات فکری و دغدغه های ما نیست.
و موقعیی که در مسیر ثروت آفرینی اقدام عملی می کنید میبینید چقدر ذره ذره این مسیر برای شما هیجان انگیز است و چقدر خارق العاده و دوست داشتنی است و چقدر ذهن مان را گرم میکند در دنیای سرد بازارهای کنونی.

 

و اما سه سوال کلیدی که به شما می گوید آیا شغل شما به ثروت آفرینی می انجامد یا خیر؟

 

1-بافت جمعیتی: بافت جمعیتی و تغییرات آن را دنبال کنید تا بدانید به زودی بر اساس طبقه سنی و جنسیتی جامعه چه تغییراتی در ذائقه خود خواهد داد و پاسخ به سوال آیا کالایی که تو داری تولید میکنی با بافت جمعیتی کشورت همگون است یا خیر؟ به عنوان مثال چند سالی است که با بالا رفتن متوسط سن ایرانیان دیگر فست فودها رونق آنچنانی ندارند و موضوع و نیاز جدید تغذیه سالم و رژیم غذایی و غذای خانگی است که کم کم دارد رونق میگیرد، چون نسل ما دارد از جوانی وارد میانسالی می شود. آیتم های سلامتی مانند چربی و قند برای او مهم است. عدم مصرف غذاهای سرخ شده، سوسیس،کالباس و… برای این نسل بسیار مهم است. بنابراین حالا که این موارد مهم هستند فست فودها به قدرت 10 سال پیش نمی توانند ادامه پیدا کنند. بنابراین اگر کسی قصد سرمایه گذاری بزرگی در صنعت فست فود دارد قطعا باید این نکات و برنامه ریزی ها و تحقیقات بازار را در نظر بگیرد.

2- شکاف تکنولوژی یا تکنولوژی جدید: شما با تلفیق شغل تان و تکنولوژی های تازه می توانید شیوه ارائه خدمت را کاملا به نفع خود تغییر دهید. مانند ارائه محصولات و خدماتتان در بستر وب و معرفی و تحویل آنها بصورت آنلاین و اینترنتی که می تواند مزایای زیادی برای کسب و کار شما ایجاد کند و علاوه بر برند سازی در این حوزه می توانید به رشد و توسعه درامد و کسب و کار خود بپردازید.

3- شکاف توسعه یا فاصله توسعه ای: در کشورهای توسعه یافته خدمات و محصولاتی متولد می شود که انتقال آن به صورت نمایندگی یا هر روش دیگری به کشورهای کمتر توسعه یافته میتواند ثروت آفرینی تضمین شده باشد . مانند حشره دورکنها در بازار که در تابستانها فروش خوبی خواهد داشت و یا پنجره های یو پی وی سی که بدلیل گران شدن انرژی فروش خوبی خواهند داشت.

بنابراین تحلیل شرایط و وضعیت موجود بسیار می تواند به شکل گیری صحیح کسب و کارتان کمک کند و با شناخت دقیق بازار و مخاطبین هدفتان می توانید نیازهای دقیق آنها را یافته و دقیقا در جهت رفت نیازها و دغدغه های انها اقدام به ارائه محصولات و خدمات خود بنمایید و با این مدل از بسیاری از هزینه های مازاد و اضافی در کسب وکارتان پیشگیری خواهید کرد.
از مهمترین این ابزارها، ابزارها و تکنیکهایی است که دیجیتال مارکتینگ در اختیار شما به عنوان صاحب کسب و کار قرار میدهد و براحتی با استفاده از آنها می توانید به برنامه ریزی دقیقتر کسب و کارتان بپردازید. در سایر مقالات ما می توانید به آموزش و یادگیری این کسب و کارها بپردازید.

 

بدون نظر

ارسال نظر